Gästbloggaren Rikard: gula, slappa, taniga, trötta o rastlösa Olsson!

Jag går här hemma i vår fantastiska lägenhet och funderar över en hel del saker som man inte blir klok på. När jag sen kom på att jag kan ju gästblogga på Lisas blogg, blev jag ännu mer fundersam :) hur tänkte du nu Rikard! Du, skriva....nja nåt fel måste det ju vara :) men här är jag i alla fall!

Ja, vart skall jag börja. Vi tar långfredagen hemma på Orust. En jävligt trevlig kväll med Emil och Viktoria. Den hade allt faktiskt. Eller i alla fall de jag o Lisa begär efter första gemensamma fyllan på typ tre år. Vi hade skit trevligt och jag skulle säga att vi va i perfekt promille status för att dansa, skratta och ha kul. De hade vi! Tack Emil o Vickan för de! :)
Så kommer ju den där "dagen efter" måste säga att se Lisa i det skick hon var i, de var underbart. Vi var hemma halv fyra på lördag morgon och Oskar vaknade lika glad som vanligt halv sex. Lisa upp och tog tag i den dagen som om hon sovit hela natten. Tack för de Lisa! Min status var ju helt annorlunda.......TOTALT medvetslös och helt ärligt i två hela dagar.
Jävligt konstigt tänkte jag, Lisa sa till mig kanske 49 gånger den dagen, kom igen nu klenis :)
Men jag kom fan inte i form. Helt sjukt! :)

Åkte tillbaka till Sandefjord och allt va sig likt......förutom på vår kära Viking (båten mellan Strömstad o Sandefjord) då upptäckte jag att jag är nog inte helt frisk! Säger inte hur jag kom på de ;)

Tränade måndag och tisdag......spelade kamp onsdag. Torsdag kväll tänkte jag, nej, nu blir de legevakta (akuten). Kissa lite i en mugg tog några blodprover.....de va de trodde jag. Men ikke!

Så nu sitter man här! Helt gul, absolut tröttaste 25 snart 26 åringen i Sandefjord. Trodde jag visste vad rastlös va innan. Men, nej! NU vet jag vad de är! :)

De visade sig att jag har sjukt höga lever värden och sen hittar dom inget mer.......men dom jobbar på de. Tråkigt och lite jobbigt och vänta men men! Hopppas dom löser detta snart!
Fan ta dig din vulkan om du gör så att min läkare inte kommer hem på onsdag. Jag skall till honom då. 
Då skall här utredas :) Fram tills dess skall jag sova, äta, sova och framför allt....ta de med ro.

Ruggigt skönt att morsan/farmor har varit här sen tidigt i fredags. De underlättar för Lisa som måste göra ALLT själv.....även fast hon gör mycket innan ;) men ändå.

Så nu går vi här och väntar. Sköj- Nej! Men tänk vad man hinner tänka på mycket konstigt :)
Har ju fan fått spotify som den sista personen i världen kanske. Me like!

Min säsong tog slut med förlust mot STIF! En härlig tanke att ha med sig ;) eller inte!
Nu hoppas jag verkligen att kvartsfinalerna blir bra och att man får se Runar i Drammens hallen i slutet av månaden. Kör hårt !!!! 
Att jag blir frisk så jag kan springa runt med kidsen o ha mysigt. Så hinna med ett par rundor i år oxå :) 

För övrigt.....va fan Blåvitt! Kom igen nu! 

I detta läget finns de väl bara en sak och säga! 

Den som lever får se ;)

Då vill jag bara tacka proffsbloggaren Nilsson för lånet och sen framföra ett stort grattis till henne för att hon fått så fina barn! 

Tack o hej!



 






Kommentarer
Postat av: malin

Detta måst du fortsätta med rikard, du skriver roligt och underhållande! Hoppas vulkanen ger med sig, så att du int behöver vänta sålänge. Tur så kommer det förhoppningsvis nya säsonger för din del, så du hinner banka stif ännu :)



Och till de sista, ni har sjukt härliga barn. De får nog vi med får vi hoppas:)

2010-04-17 @ 22:18:01
Postat av: Jac

Du borde aldrig ha dragit ti Orust med andra ord å skulle du varit lite mera som jag å eric(ta lite alkohol då å då) skulle du alrdi ha fått lever problem men men... Skämta bara men det vet du väl. Ni får banka Stif nästa år istället. Skall på min första runda imoron å gleder meg skikkelig

2010-04-17 @ 22:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0