Gästbloggaren Rikard är tillbaka :)


I torsdags kom jag på en sak. När man ligger i en säng o inte har ett skit att göra, fan va tiden går fort. Det va nästan som jag såg den stora visaren röra på sig. Jag menar de alltså!

Jag va inne på sjukhuset och gjorde den sååååå efterlängtade leverbiopsin....(tror jag de heter) Men i alla fall så när man har gjort den måste man ligga HELT stilla i sex-sju timmmar och helst på mage. Jag klara ligga på mage i tre timmar :) inte illa för en som snarkar på rygg hela nätterna :)

Så när jag trodde jag skulle få åka hem så kom min läkare in och sa att jag skulle stanna över natten. De är just då man tror man är döende.....för läkare är ju såååå kanon bra på att se helt tragiska ut när dom skall berätta att dom har en idé. Dessutom tyckte jag att de han sa var en bra idé. Han föreslog att jag skulle ta en dos med medicin direkt där och då. För att dagen efter ta en dos till och sen lite mer blodprover som skulle kunna visa en lite förbättring på de hela. Så i själva verket kunde han ju sett lite mer ja, vad skall man säga.....men lite mindre allvarlig ut  :)  Sagt och gjort de så fick jag till slut åka hem :)

Gött och komma hem till familjen efter två helt sjukt tråkiga dagar på sjukhuset. Dessutom med liiiiite tror på att de kanske kan närma sig en lösning :) Vilde och Oskar är ju de bästa som finns :) för och inte tala om deras mamma Lisa, en underbar jente :) tack för att du finns mitt hjärta!!!!! :)

Kommer man hem vettu så är de ju lite mer livat än på ett eget tyst sjukhusrum. De tackar vi för :)

Marie-Lousie är på besök. De är ju trevligt men blir hon för tjötig så säger jag bara......aj min lever spökar, jag går och lägger mig ;)

Faktiskt just i denna skrivande stund rullar Mamma M-L och Lisa in i lägenheten med ett Wii Fit Plus paket under armen :) nu jävlar skall här tränas!

Lisa fyller ju tjugofem years old den elfte maj! Hipp Hipp.HURRA!!!!

Jag tror jag vet vad jag skall köpa :) kul kul!

Idag har jag redan förbrukat min del av fysisk aktivitet.......jag var ute i kanske en halvtimma. De är typ de jag får göra nu för tiden. Kjempe moro :) Så nu är det bara att vänta i SM-finalerna som så många andra. Sova lite och sen vila lite innan den stora utmaningen idag. Ett nytt korsord :) igår slet jag lite så fick ta hjälp av en expert.....M-L kan sånt. Men först försökte jag med självaste korsordslexikonet Eric Åberg men själv han svara inte igår. Han har tagit ferie som vi säger :)

Så nu mina kära och okära läsare skall jag gå och sova en stund.

Tack o hej som min far säger :)

Kommentarer
Postat av: Malins mamma

Trevligt att gästbloggaren är tillbaka :). Jo, det heter leverbiopsi. Fint att det verkar "ljusare" med goda ideér! Och läkarnas sociala förmåga skulle oftast kunna utvecklas lite hos de flesta läkare...

2010-05-08 @ 16:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0